BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 17, 2011

Cinta Yang Tidak Terucap

Assalamualaikum..

Aku tiba-tiba terasa rindu. Rindu pada dia yang tersembunyi di lubuk hati. Sungguh, aku rindukan dia.

Aku sedar, aku tidak layak buat dia. Kita sejauh menjangkau tingginya langit rendahnya bumi. Seperti kicap dengan susu.

Tapi aku juga manusia. Punya perasaan yang tiap insan miliki. Cinta. Yang tidak pernah ku ungkapkan kepada insan bernama lelaki.

Aku takut bila membayangkan lima huruf itu. Kerna aku khuatir. Syaitan bila-bila masa boleh menjebakku. Sungguh aku takut.

Aku tahu. Dia sudah punya pilihan hati. Insan yang lebih cocok buatnya. Insan yang setara dengannya. Sekufu dengannya.

Siapalah aku?

Aku pasrahkan pada Yang Esa, Tuhan Yang Maha Mengetahui apa yang tersembunyi di balik sekeping hati ini.

Wassalam..

2 comments: